Impresii din SUA – partea 3

Impresii din SUA - partea 3

Am terminat partea a doua a articolului meu intitulat “Impresii din SUA” spunându-vă că voi vorbi și despre etapa din călătorie petrecută în statul american Georgia, iar acum voi face exact acel lucru.

După un weekend frumos petrecut împreună cu partenerii noștrii din Kentucky, luni dis-de-dimineață am luat primul avion către orașul Charlotte(Carolina de Nord). După 1,5 ore de zbor și încă 1 oră în acest aeroport, am luat ultimul avion către Atlanta, Georgia. Zborul a fost scurt, puțin peste 1 oră, și la destinație m-am bucurat să fiu așteptat de frații, prietenii și partenerii noștrii în lucrare din acest loc.

Timpul meu în Georgia a fost de doar 10 zile, între 17 – 27 August. Am avut oportunitatea să vorbesc și să prezint lucrarea din Malawi în multe situații și împreujurări. Au fost organizate întâlniri cu păstori locali, mese de dragoste, întâlniri speciale și tot felul de evenimente cu biserica de aici, First Baptist Church.

M-am bucurat și de activitățile de recreere pe care le-am avut. Unul dintre lucrurile pe care mi le-am dorit să fac e să merg la vânătoare, iar împreună cu fiul păstorului am putut să facem acest lucru. Am încercat să vânăm veverițe, însă se pare că ele și-au bătut joc de noi. La final, ne-am descărcat gloanțele într-un bidon de plastic.

Impresii din SUA - partea 3

Am vizitat și câteva obiective turistice frumoase, printre care Muzeul Coca-Cola din Atlanta, locul unde compania își are rădăcinile, și Acvariul din Atlanta, acolo unde sunt pești de tot soiul, inclusiv rechini, delfini și rechini-balenă. Aici am fost plăcut surprins să văd un acvariu special doar cu pești din lacul Malawi!!! Într-adevăr, lacul Malawi e un lac special și unicat. Aici trăiesc pentru 500 de specii dintr-o singură familie de pești, Cicilidae. Comparativ, în toate lacurile din Statele Unite trăiesc mai puțin de 200 de soiuri de pești provenind din 30 de familii.

Seiful unde se păstrează rețeta Coca-Cola

Așa cum știți, aici în Malawi nu putem să găsim cărți sau resurse creștine bune nici în limba chichewa dar nici măcar în limba engleză. Aici în Georgia, și defapt și în Kentucky, am avut oportunitatea să vizitez o librărie creștină de unde mi-am luat câteva cărți care mă vor ajuta în pregătirea studiilor.

Într-una dintre zile, am zburat înapoi în Kentucky, însă de data aceasta cu un avion privat mic, de doar 4 locuri. Scopul călătoriei a fost ca să văd o zonă a acestui stat unde locuiesc printre cei mai săraci oameni din America. Într-adevăr, situația lor este jalnică, însă ca și cineva care locuiesc și lucrez într-una dintre cele mai sărace țări din lume, pot să spun că văd situații de sute de ori mai grele aici în Africa. Spre deosebire de cele mai multe țări din vest, aici în Malawi oamenii nu au oportunități multe în viață. Un Malawian care locuiește în sat nu va putea niciodată să aibă un carnet de conducere, pentru că e enorm de scump și totul e în limba engleză. Peste 65% din adulții din mediul rural nu pot să citească, prin urmare nu vor putea să învețe și să dea examene.
Malawi duce lipsă și de ajutoare sociale pentru cei deznădăjduiți. Nu există alocații aici, ajutoare pentru handicapați sau pensii pentru cei bătrâni. Fără să exagerez, probabil că cel mai sărac om din State e bogat comparativ cu săracii din Malawi. Majoritatea de aici s-ar bucura să poată trăi într-o rulotă sau într-o casă derăpănată pe care, de altfel, ar vedea-o ca pe o vilă.

Impresii din SUA - partea 3

Mergând mai departe, am avut posibilitatea într-o noapte să petrec aproape 8 ore împreună cu un prieten de-al meu care este polițist. În patrula de noapte au fost 2 cazuri în care pur și simplu am zburat prin oraș, la viteze de 200 – 210 km/h. Deși mi-a plăcut toată adrenalina de a fi într-o mașină de poliție care zboară către o urgență, m-am bucurat și că am putut să petrec timp cu prietenul meu. El trece prin câteva probleme și sper că am putut să îl încurajez măcar puțin.

Bineînțeles, scopul vizitei mele nu a fost să mă distrez sau să vizitez obiective turistice, pentru că nu sunt turist. Chemarea mea e mult mai înaltă și rugăciunea mea a fost ca să nu pierd acest lucru din vedere. Am avut onoarea și bucuria să petrec întreaga zi de duminică împreună cu biserica din loc, biserică păstorită de fratele Keith Joseph. Ei sunt parteneri cu noi în lucrarea din Malawi, fratele Keith aducând anual echipe de lucrători care ne ajută enorm în lucrarea cu păstorii locali și nu numai. M-am bucurat să mă pot întâlni cu frați care s-au rugat pentru noi de ani de zile. M-am bucurat să pot să îmi spun mărturia, să pot predica, să pot prezenta lucrarea și să pot răspunde la multele întrebări. Am avut nevoie de această părtășie cu ei, astfel încât și eu la rândul meu să știu cine se roagă pentru noi și cine ajută misiunea de aici.

Bineînțeles, vizita mea în State a cuprins și multe alte activități, întâlniri și emoții despre care nu am timp să scriu acum, însă ceea ce e important este că Dumnezeu a fost cu mine acolo și cu familia mea aici în Africa. Am plecat cu emoții mixte, după cum e vorba americanilor, trist pentru că îi las pe ei acolo dar bucuros pentru că îmi voi revedea familia.
Dumnezeu a binecuvântat acest timp, iar în viitor ne așteptăm la lucrări mai mari!